menu

Laboratoria Przyszłości - zajęcia w kwietniu

Kwietniowe "zabawy" z wyposażeniem z Laboratoriów Przyszłości, dzięki któremu Nasi uczniowie mogą rozwijać logiczne myślenie, kształtować umiejętności współdziałania i komunikowania się, a także pobudzać swoją wyobraźnię:

-Uczniowie klasy IIIC, wykorzystując klocki Lego Spike, bawili się w małych inżynierów tworząc "Dziwaczne modele". Niełatwa sprawa... Musieli przeprowadzić szereg dyskusji, wspólnie wymyślali rozwiązania oraz testowali i ulepszali zbudowany prototyp. Akcja - współpraca (Zajęcia kreatywne, p. Natalia Kamińska i p. Aleksandra Radzińska)
- Uczniowie klasy IIA uczyli się rozwiązywania problemów z narzuconymi ograniczeniami oraz ulepszania pomysłów podczas zabawy klockami Lego Spike Essential. Mieli również okazję do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych poprzez udział w dyskusjach na temat przygotowanych rozwiązań. (Zajęcia kreatywne, p. Danuta Muraszko)
- Uczniowie z koła informatycznego CMI tworzyli tory przeszkód do wieży, a następnie ich zadaniem było napisać skrypt tak, by robot przejechał tor i na końcu zbił wieżę. Zadanie nie było proste, analizowali, modyfikowali, ulepszali. Zwycięskie zespoły dostały breloczki zaprojektowane i wydrukowane przez uczniów koła #Superkoderzy Druk 3D. (Koło CMI, p. Aleksandra Radzińska)
- Ćwiczenie logicznego myślenia podczas składania tangramu wydrukowanego na drukarce 3D (Rewalidacja 3B, Marlena Radzińska)
- Uczniowie ze szkolnego Koła Teatralnego stworzyli teatrzyk, który został nagrany zakupionym w ramach Laboratoriów Przyszłości aparatem. (p. Justyna Kocenko, p. Aleksandra Radzińska)
- Dziewczęta z kl. 5B na lekcji informatyki programowały roboty mBot2, tak by pokonywały wyznaczoną trasę oraz wykorzystywały wbudowane moduły świetlne, dźwiękowe itd. (Informatyka, p. Aleksandra Radzińska)
  • edumartix