Innowacja „Zróbmy szum wokół wody” dobiegła końca. Zainspirowała nas do wielu działań skupionych wokół pojęcia WODA.
Celem naszej innowacji było kształtowanie postaw proekologicznych oraz uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt oraz roślin. Pojęcie „woda” okazało się tak uniwersalne, że wielu nauczycieli wdrożyło je podczas swoich lekcji i posłużyło ono jako inspiracja na biologii, fizyce, plastyce, j. polskim, matematyce, muzyce oraz w edukacji wczesnoszkolnej i zajęciach w świetlicy...
Uczniowie pod czujnym okiem nauczycieli tworzyli wiersze i śpiewali o wodzie, badali ją pod mikroskopem, badali jej napięcie powierzchniowe, liczyli racjonalne korzystanie z niej… pomysłów było mnóstwo. Klasy Pani N. Kamińskiej oraz A. Szablak wzięły udział w spotkaniu z pracownikiem NFZ, a Świetliki miały okazję poznać w jaki sposób przebiega badanie czystości wody dzięki spotkaniu z pracownikami sanepidu. Obok sali świetlicy pojawiły się tablice informacyjne, przysłowia o wodzie oraz prace plastyczne wykonane przez uczniów klas starszych oraz Świetliki. Podczas spacerów poznały one dostępne akweny wodne w naszym mieście czyli jezioro Małe Domowe oraz Małą Biel i przekazały próbkę wody do badania pod mikroskopem, którą P. M. Smolińska zbadała wraz z uczniami ze starszych klas. Przygotowali oni także plakaty na temat wody i między innymi sposobami jej oszczędzania.
Uczniowie dzięki udziałowi w zajęciach uświadomili sobie wszechobecność wody w naszym otoczeniu oraz jej niezbędność dla naszej egzystencji. Zalała nas cała fala lekcji z innowacji a nasza społeczność szkolna wspólnie zrobiła szum wokół wody!
Opracowała: MW-Ł
Uczniowie pod czujnym okiem nauczycieli tworzyli wiersze i śpiewali o wodzie, badali ją pod mikroskopem, badali jej napięcie powierzchniowe, liczyli racjonalne korzystanie z niej… pomysłów było mnóstwo. Klasy Pani N. Kamińskiej oraz A. Szablak wzięły udział w spotkaniu z pracownikiem NFZ, a Świetliki miały okazję poznać w jaki sposób przebiega badanie czystości wody dzięki spotkaniu z pracownikami sanepidu. Obok sali świetlicy pojawiły się tablice informacyjne, przysłowia o wodzie oraz prace plastyczne wykonane przez uczniów klas starszych oraz Świetliki. Podczas spacerów poznały one dostępne akweny wodne w naszym mieście czyli jezioro Małe Domowe oraz Małą Biel i przekazały próbkę wody do badania pod mikroskopem, którą P. M. Smolińska zbadała wraz z uczniami ze starszych klas. Przygotowali oni także plakaty na temat wody i między innymi sposobami jej oszczędzania.
Uczniowie dzięki udziałowi w zajęciach uświadomili sobie wszechobecność wody w naszym otoczeniu oraz jej niezbędność dla naszej egzystencji. Zalała nas cała fala lekcji z innowacji a nasza społeczność szkolna wspólnie zrobiła szum wokół wody!
Opracowała: MW-Ł