menu

Laboratoria Przyszłości - zajęcia w lutym

Luty jest miesiącem związanym z akcją Dnia Bezpiecznego Internetu. Utrwalaliśmy zasady bezpiecznego korzystania z sieci, ale także z nowoczesnych technologii podczas pracy z wyposażeniem z Laboratoriów Przyszłości:

- Dziewczęta z 5B podczas lekcji informatyki poznały specyfikację robotów mBot2. Wprawiły roboty w ruch oraz zaprogramowały dźwięki, ledy oraz wyświetlacz. (Informatyka, p. Aleksandra Radzińska)
- Kl. 3A zapoznała się z instrukcją obsługi klocków Lego Spike Essential. Zbudowała i zaprogramowała złożone modele. (Edukacja wczesnoszkolna, p. Anna Szablak)
- Uczniowie z klasy 4B utrwalali działania pisemne wykonując ćwiczenia interaktywne na tabletach (Matematyka, p. Marlena Radzińska)
- Wykorzystanie Gogli VR podczas zajęć w klasie 3B. Spacer po Afryce- spotkanie ze zwierzętami tam występującymi. Podziwianie krajobrazu. (Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze, p. Anna Szablak)
- Uczniowie klasy 2 A zapoznali się z regulaminem korzystania oraz instrukcją obsługi klocków Lego Spike Essential. Następnie wykonali projekt „Minigolf”. Tak im się podobało, że nie chcieli przerywać, nawet na przerwę :) (Zajęcia kreatywne, p. Danuta Muraszko)
- Praca według instrukcji. Wykorzystanie klocków Lego Spike Essential (Zajęcia kreatywne kl. 3B, p. Anna Szablak)
- Uczniowie kl. 5B w ramach innowacji "Nowoczesne technologie + gimnastyka=współpraca" podczas lekcji wychowania fizycznego nagrywali tabletami stworzony przez nich układ gimnastyczny. Następnie na lekcji informatyki stworzą film z ich nagrań. (Wychowanie fizyczne, informatyka, p. Aleksandra Radzińska)
- Programowanie robotów Codey Rocky, wyścigi robotów. (Zajęcia kreatywne kl. 3B, p. Anna Szablak)
- 24.02 odbyło się nocowanie w szkole dla uczniów uczęszczających na koła: CMI oraz #Superkoderzy, na którym nie zabrakło nowoczesnych technologii. Uczniowie korzystając z gogli VR zobaczyli różne zabytki ze świata, a także zagrali w kilka wirtualnych gier. Ponadto zbudowali wybrane przez siebie modele z klocków Lego Spike Prime, które zaprogramowali wg swojego pomysłu. (p. Aleksandra Radzińska)
- Podczas balu Karnawałowego klas I-III wykorzystaliśmy zakupione nagłośnienie. (Wychowawcy kl. 1-3)
- Kl. 3c na zajęciach kreatywnych uczyła się budować podstawowe skrypty w Scratch dla robotów Codey Rocky. Zaprogramowali ruch robota tak, by omijał leżące przeszkody, a także rywalizowali w grupach w różnych konkurencjach przy użyciu robotów. (Zaj. kreatywne, p. Natalia Kamińska, p. Aleksandra Radzińska)
- Kl. 6b wykorzystała tablety na lekcji powtórzeniowej dotyczącej "Pól wielokątów" do przejścia matematycznego Escape room'u. (Matematyka, p. Marlena Radzińska)
  • edumartix